Tuesday, March 10, 2009

Dinnner.....

So sampai kat bilik jer, aku terus jer mandi2 n solat....Pastu dpt la sekejap aku rehatkan badan dan mata aku yang dah mengantok sgt2......Dlm kul 8.30pm baru la aku dgn org umah aku kuar diner...Kebanyakan kedai mkn kat bagan lalang nie ialah seafood dan kita kena usha2 dulu kedai mkn yg kna nak makan tu ok ker x...Kita kena tgk dari segi masakan samada lambat atau cepat, kedudukan meja makan dan mcm2 lagi...Mula2 nie aku x tau la nak tgk semua part2 yg aku ckp td tu...Aku main redah masuk jer...Org umah aku plak dok kat meja mkn dan aku plak pie la amik mknan laut...Masa tu aku tgh pilih ketam...Tgh2 kusyuk aku pilih, tba2 ada sorang pakcik(customer) tu mengamuk2 sbb dah dkt 2 jam die n family dia tunggu mknan x sampai2 lagi...Dan dia ckp kat aku x payah mkn kat sini..Pie jer la kedai lain...Aku pun buat x tau ker la....Aku hanya mampu ckp dlm hati, pakcik nie x sabar btl la....So x sempat pakcik tu pergi dari kaunter tu, tba2 ada la 2-3 org customer lain yg dtg mengamuk2 gak...Benda yg sama.....Mknan lambat hantar...Em...aku per lagi, aku terus jer chow....Dan aku pie kat kedai lain.....Kedai yang aku pie nie mmg ok sgt2...Dia masak mmg cepat dan sedap....Masa tu aku amik ikan 3 ekor kembung...2 ekor masak sambal dan 1 ekor bakar, 3 ekor sotong masak goreng tepung, 1/4 kilo kerang bakar, kailan ikan masin, ayam goreng kunyit, telor dadar dan nasi putih...Air plak biasa la aple jus n tea o ais.....Kat kedai nie ketam dah habis....Tu yang sedih tu...Org umah aku nnie teringin sgt nak mkn ketam bakar....Tp dah x der nak buat mcm ner.......Mkn jer la yg ada tu.......Hmmmmmm.......

2 comments:

Yanie said...

Emm...mkn beso nmpk...mkn bedua tp mcm mkn 5 org jer...hehehehee...bak ler ckit..

rafi_reenz said...

hahahahaaa......yang peliknya, mknan tu efy yg hbskan semua...Reen ade la mkn sikit2...Tp yang paling banyak dia suka mkn, sotong goreng tepung....siap tapau bwk ke bilik lagi sotong tu....