Wednesday, March 25, 2009

Yang ditunggu2 telah tba.....

Sebenarnya aku nak upload gambar aktiviti aku bersama dgn org umah pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad yang lps...Hari jumaat hari tu aku blk umah mak mertua aku dan sampat sana agak lewat...Dalam kul 12 lbh la agaknya...So hari sabtu plak aku dgn org umah aku nie bwk adik ipar aku yang bongsu "Aiman" pergi ker kedai Aquarium utk blikan dia ikan di sekitar umah mak mertua...Tgh2 aku leka melihat dan memilih ikan, ntah mcm ner org umah aku blh bertanyakan pd tokey kedai tu mengenai kolam pancing udang...Bla aku dgr, aku trs join....Rupa2nya mmg ada kolam pancing udang harimau dan udang galah...Rancak gak la aku dgn org umah aku nie berborak2 dgn tokey kedai tu....So lps tu aku pun trs la bergegas menuju ke destinasi yang hendak die tuju iaitu Kolam Pancing Udang Harimau yang terletak di Alam Damai, Cheras...Mula2 tu aku tgk2 jer la dulu....Tp kalau dah dikatakan kaki pancing, aku trs jer kuarkan joran aku....Dan memulakan aktivi memancing....

Kat kolam nie yg menariknya airnya jernih dan besar...Bayarannya pulak lebih murah dari kolam2 pancing udang yg terdapat dimana2 iaitu RM13.00 sejam dan minimum 2 jam...So br RM26.00 di bandingkan dgn kolam2 yang lain tu RM30.00...Perniagaannya bermula dari pkl 11am sehingga 2am...Dan yang lbh menariknya ialah kat kolam nie ada Lobster, crab, tiger prawn dan white prawn...Huh...Besttt.............Org umah aku pun turut pancing gak....Tp, disbbkan air dia yang jernih nie, adik ipar aku nie sibuk dgn aktiviti menangkap udang dgn tangan....X ketinggalan juga pada org umah aku nie yg turut menangkap udang dgn menggunakan tangan....Hahhahaha.....Kadang2 tu, kelar gak aku tgk gelagat dorg nie....Tergelak2 aku....Hehhehehe......So hasil aku pada ptg tu selain dpt udang putih dan harimau, ketam juga berjaya dinaikkan utk dijadikan santapan....Hmmmmm.....Tp org umah aku sempat berkata "Em...kalau dpt Lobster nie, mesti best...." Hahahaha....

So x cukup mancing belah petang, dlm kul 12.20am, aku sekali lagi mancing selama 2 jam...Dan kata2 org umah aku pada ptg td menjadi kenyataan....Kali nie aku berjaya menaikkan ketam dan Lobster.....Huh, merasa bangga sekejap.....Dan sekarang nie jom kita saksikan gambar2 yg sempat aku snap....Mariiiii..............

Mcm nampak jer tulisan tulisan tu.....


Aper la yg ditenungkan oleh org umah aku nie......


Hah, nie dia lobster dan crad....Mcm lobster nie akan dilpskan kedlm kolam sekiranya ramai pengunjung yg dtg memancing dan crab nie plak akan dilpskan setiap sejam sekali seekor....


Nie la pekerja kolam udang tu yang tgh khusyuk membuat spring, tali dan mata kail...


Selain udang harimau dan udang putih, aku turut menaikkan ketam....

Hasil aku mlmnya pulak.....



Bergambar bersama Ali(Pekerja) dan gambar ada dipamerkan di kolam udang tersebut...




Nie la dia cerita sebnrnya.....
p/s: Kepada abg ipar dan angah ku, kalau nak mencuba nasib anda di kolam nie, kami berdua blh bawa korg kesitu dan kolam nie la yg paling terbaik....

4 comments:

Yanie said...

La tu le citanye...heheheheeee..menarik gak kolam udang tu..agak besar dia buat..tp sygnye ia agak jauh ler..mcm x berbaloi lak g sana semata-mata nk memancing..kang g seekor pun x dpt..hehehehee

rafi_reenz said...

hahaahahaaa.......sajer suka2...yup, kolam dia mmg besar dan airnya pun jernih sgt2 sehingga blh nampak udang didlmnya...

Sukimin said...

kalau mcm tu abg ngah lebih berminat aktiviti menangkap jerrrrr sebab airnya jernih senang nampak. boleh ker? ke kena bawak irfan suh tangkap (bdk kecik x kena marah), baru tokey kedai tu tak marah. ada lagi ke udang2 tu? mintak ckit

rafi_reenz said...

hahahahaaa......kalau mcm tu, baik suh bdk kecik jer yg tangkap sbb penglihatan budak kecik lbh tajam dan terang dan penglihatan kita... Alamak, semuanya dah masuk dlm perut la abg ngah dan sedang diproses menjd tut....Dan ada yg sesetengah tu dah pun diproses...Huakakakaka.....