Monday, April 20, 2009

Aku x berjaya....

Hari Sabtu, 18hb April 2009 aku pie ujibakat Anak Wayang anjuran Astro Ria dan Astro Prima di SACC, Shah Alam...Pkl 9.00am aku dah terpacak kat ruangan pendaftaran...Tujuan Anak Wayang nie adalah utk mencari bakat2 baru dlm bidang perfileman sebagai menggantikan pelakon2 yang lama...Sesi ujibakat nie dijalankan di Hotel Quality, Shah Alam...Setelah peserta selesai membuat pendaftaran di SACC, peserta akan dibawa oleh crew Astro ker Hotel Quality atas tujuan tersebut.. Masa sesi pendaftaran tu, peserta2 dihiburkan dgn persembahan dr artis2 seperti AF, Gadis cuci, Raja Lawak, Fazura(pengacara utama) dan banyak lagi la...

Dlm ujibakat nie peserta diberikan 5 skrip berlainan seperti Stranger, makenik, Dr gatal yang cuba mengoda pesakit artis yang cemburu dan jurujual...So aku pilih skrip Dr. gatal yang cuba menggoda pesakit.... Panel hakim plak terdiri daripada 3 orang iaitu Faizal Hussen, Marlina Musa dan yang sorng lagi tu aku x ingat saper nama dia....Ble dpt jer skrip , aku terus jer menghafal, menghafal dan menghafal....Kat sini la aku br rasa hidup mcm mner seorg pelakon menghafal skrip lps tu mencari idea mcm mner nak bagi lakonan kita btl2 hidup....Huh...mmg kita nampak senang....Tp br mlm td aku tau bahawa kerja sebagai pelakon nie bkl la senang dan ringan....Memadai gaji yang mereka perolehi....

Org umah aku plak asik telefon aku sbb aku dr pagi2 lagi x hbs sesi ujibakat nie....Yang paling menyedihkan aku dpt tau no. giliran aku akan dipanggil sekitar plk 1.30am....Aduh....aku dah penat sgt2....Bayangkan dr kul 9.00am- 1.30am aku x mandi, x ganti baju dan x rasa masakan isteri tercinta.....Rupa2nya rezeki aku utk memasuki anak wayang x kesampaian setelah aku tewas di peringkat yang ke-3....Masa tu aku disuruh oleh panel iaitu Marlia Musa utk membuat 4 watak yang berlainan seperti Marah, Takut, Geram dan Sedih...Setiap watak nie plak aku disuruh buat marah, sangat marah, marahnya dan marah sangat..Takut, sangat takut, takutnya dan takut sangat...Dan begitu la juga dgn geram dan sedih......Aku gagal pada watak2 yang terakhir 'sedih'.....Aduh....rupa2nya watak sedih tu memang membawa tersingkirnya aku utk keperingkat final stage.....Tp x per....sekurang2nya aku dpt cari pengalaman dan sekira rancangan seperti nie ke udara lagi, aku pasti akan mencuba, mencuba dan mencuba sehingga la aku berjaya dan duduki dlm bidang lakonan nie...





Kelihatan peserta beratur utk pendaftaran termasuk la aku....


Antara artis yang menghiburkan hati peserta mahu pun pengunjung... "Gadis Cuci"


Hah, nie no. giliran aku......Heheheheheee....



Suasan di ruangan menunggu....2 member aku tu tgh asik menghafal dan menggayakan lakonannya. Kesemua peserta tgh asik menghafal skrip yang diberikan oleh panel hakim....

4 comments:

Sukimin said...

pheeewit! mintak sain autograf sikit......hehe

rafi_reenz said...

hahahahaaaaaa.......mai ar sini... nak sain kat maner ek?

Yanie said...

nk gakkkkk....bukan takat autograf nk ler bergambo n berlakon skali...hehehehehee..tp ape2 hal pun cayalah adik agh nie, berani mencuba...jgn putus asa cuba lg.... :)

rafi_reenz said...

ok, thanks angah...hehehe....ooo...nk berlakon sekali yer...em....kalau mcm tu jom ar kite ker audition slps2 ini....hehehe....